rss صفحهاصلی بینالملل ایران اجتماعی اقتصادی سیاسی ورزشی فرهنگوهنر معرفیاستان شهرستانها ثبتخبر دربارهما تماسباما پیوندها آرشیو | ||||
![]() شمالغرب: وزیر راه و شهرسازی در نامهای به سران سه قوه گفت: مهمترین ایراد قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3/10/92 را تعارض با ابلاغیه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و اهداف و سیاست این برنامه و ناسازگار بودن قانون با شرایط اقتصادی و کسب و کار روز است.
به گزارش شمالغرب به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سیفار، عباس آخوندی در نامهای به سران سه قوه که به معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی ریاست جمهور، معاون امور مجلس رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دادگستری ارسال شده، تصریح کرده است: از دیگر تعارضهای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعارض و ناسازگاری بخشی از مواد این قانون با برخی از معاهدات بینالمللی از جمله کنوانسیون شیکاگو، حاکم بودن رویکرد امنیتی، کیفری و قضایی به رویکرد پیشگیرانه، مشکلات اجرایی خاص ناظر بر تداخل و تعدد متولیان اجرایی و تشدید نامناسب مجازات و عدول از اصل شخصی بودن مجازت ها است. وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که با هدف رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا ابلاغ گردیده است،به لحاظ منطبق نبودن با شرایط اقتصادی روز دارای ایراداتی است. وی تأکید کرد: همچنین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3/10/92 با کنوانسیونها و سازمان های بین المللی از جمله ماده 35 کنوانسیون شیکاگو مغایرت دارد. این عضو کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه بیان کرد: قانون یاد شده، در حوزههای مختلف اقتصادی موانع و چالشهایی را موجب گردیده است که علاوه بر آثار منفی و غیرعملی مترتب بر آن در دستگاههای اجرایی، توقف، کندی و بیمیلی و انتقادات شدیدی را نیز ازسوی فعالین اقتصادی درپی داشته است، این امر در بخش حملونقل که وظیفه اصلی جابهجایی کالا و مسافر و نیز ترانزیت را که در سیاستها بر آن تأکید گردیده، در پهنه گسترده داخلی و خارجی برعهده دارد، از اهمیت ویژهای برخوردار است. آخوندی در نامه خود تاکید کرده است: مشکلات اجرایی ناشی از قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3/10/92 عدم قابلیت اجرای بند الف ماده 2 قانون در مواردی که کالا بهدلیل سرقت، آتشسوزی و موارد قهری قابل برگشت نیست؛ است. وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید ایجاد تکلیف برای وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تجهیز وسایل حمل و نقل جادهای و شناورها به سامانه فنی ردیاب و کنترل مصرف سوخت برمبنای مسافت طی شده، درحالیکه قانون مذکور 15 روز پس از انتشار لازمالاجراست، ولی پیشزمینه استفاده از وسائل مذکور از حیث مشخصات فنی، روش کار وکنترل، هزینه و مدت نصب و استانداردهای مربوطه معلوم نشده است. متن کامل نامه وزیر راه و شهرسازی به رؤسای سه قوه در زمینه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اینجا ببینید.
انتهاي پيام/ انتهای پیام/ اخبار استان اردبیل را اینجا بخوانید دیدگاههای ارسال شده ، پس ازتأیید توسط مدیر مسئول سایت منتشر خواهد شد. نظرات شما عزیزان: ![]() ![]()
مطالبمرتبط |
| |||